با 10 عادت سالم شبانه، راحت تر لاغر شوید

به گزارش اکسپرس بلاگ، این نکته ثابت شده که پیروی از بعضی عادات ناسالم در هنگام شب، می تواند یکی از دلایل اصلی افزایش وزن باشد.

با 10 عادت سالم شبانه، راحت تر لاغر شوید

با این حال، درپیش گرفتن 10 عادت سالم در ساعات شب، می تواند اثر معکوس داشته و برای رسیدن به اهداف تناسب اندام به شما یاری کند:

اجتناب از کافئین: نوشیدنی های حاوی کافئین کیفیت خواب را مختل می نمایند و کالری بالایی نیز دارند. بعلاوه نظم بیولوژیک را به هم می زنند و باعث اضافه وزن می شوند. نوشیدن یک لیوان شیر گرم یا آب مطمئنا احساس بهتری به شما خواهد داد.

مصرف کربوهیدرات های پیچیده: مصرف کربوهیدرات های پیچیده در وعده شبانه مانند ماکارونی یا نان کامل، به شما برای احساس سیری طولانی مدت وعدم تمایل به دریافت کالری اضافه یاری خواهد نمود.

اجتناب از خوابیدن بلافاصله بعد از شام: اگر پس از شام خوردن فورا به رختخواب بروید، مطمئنا چاق خواهید شد. این عادت موجب تجمع چربی در بدن می گردد و سوء هاضمه ایجاد می نماید. بنابراین، بهتر است شام یک و نیم تا 2 ساعت پیش از خواب میل گردد.

خواب کافی: یکی از مهم ترین دلیل های اضافه وزن کم خوابی است، زیرا بر متابولیسم بدن تاثیر می گذارد و فرایند طبیعی آن را کاهش می دهد. اگر به اندازه کافی نخوابید، احساس گرسنگی افزایش می یابد و کورتیزول بیش از حد معمول فراوری می گردد. به علاوه، خستگی ناشی از استراحت ناکافی نیز مانع از تحرک و ورزش می گردد. بنابراین، سعی کنید حتما شب ها 7 تا 8 ساعت بخوابید.

خاموش کردن تلفن همراه: مطالعات نشان داده که نور منتشر شده از موبایل، لپ تاپ یا تلویزیون، سطح ملاتونین را در مغز به اندازه بسیار زیادی کاهش می دهد. ملاتونین هورمون تنظیم نماینده خواب و بیداری در بدن است و زمانی که سطح آن کاهش می یابد، عوارض بی خوابی که یکی از آن ها چاقی است بروز می نماید.

زود خوابیدن: محققان دانشگاه بریگهام یانگ نشان داده اند زنانی که برنامه غذایی صحیح را دنبال می نمایند و در یک ساعت مشخص به خواب می فرایند و از خواب بیدار می شوند (حتی در تعطیلات آخر هفته)، می توانند وزن بیشتری را از دست بدهند.

نوشیدن چای بابونه: چای بابونه حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که به بهبود خواب یاری می نماید. بعلاوه مطالعات نشان داده که چای بابونه به عنوان یک عامل ضد التهابی در بدن عمل می نماید و اختلالات گوارشی و ناراحتی معده را کاهش می دهد ضمن به کاهش موثر وزن یاری می نماید.

مصرف پروتئین: تحقیقات نو نشان می دهد که خوردن یک اسنک کوچک می تواند به کاهش وزن یاری کند. محققان دریافته اند افرادی که 30 تا 60 دقیقه قبل از خواب٬ یک اسنک حاوی 150 کالری می خورند٬ متابولیسمشان سریع تر شده و فشار خونشان کاهش می یابد.

انجام یوگا: تحقیقات ثابت نموده که تمرین یوگا یکی از برترین فرم های ورزشی برای فکر و روان شماست. طبق مطالعات، زنان دارای اضافه وزن که پیش از خواب، یوگا را وارد برنامه شبانه خود می نمایند، به طرز چشمگیری شاهد کاهش وزن خواهند بود.

تنظیم دمای اتاق: تنظیم درجه حرارت اتاق خواب، یکی از ساده ترین راه ها برای کوچک کردن سایز دور کمر است. تحقیقات نشان داده که سرمای خفیف اتاق منجر به کاهش وزن می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 21013

به "با 10 عادت سالم شبانه، راحت تر لاغر شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 10 عادت سالم شبانه، راحت تر لاغر شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید