ثبت بیشترین میزان فوتی در استان ؛ 16 فوتی و بیش از 920 بستری

به گزارش اکسپرس بلاگ، رعایت پروتکل های بهداشتی زیر 40 درصد است .متاسفانه 60 درصد افراد جامعه نگرانی لازم را برای حفظ سلامتی خود و دیگران را ندارند.

ثبت بیشترین میزان فوتی در استان ؛ 16 فوتی و بیش از 920 بستری

به گزارش خبرنگاران خراسان شمالی ؛ در پی تداوم افزایش آمار کرونا در خراسان شمالی و افزایش موارد بستری طی روزهای گذشته ، ظرفیت بیمارستان امام حسن بجنورد تکمیل شده و کار به استقرار بیمارستان صحرایی کشید .

به رقم هشدارهای مداوم کارشناسان نظام سلامت و دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مبنی بر جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی ، استفاده از ماسک و عدم حضور افراد در تجمعات بخصوص مراسم عزا و عروسی طی هفته های گذشته متاسفانه صدها نفر از هم استانیهای عزیزمان مبتلا به کرونا شدند .

طی چند روز گذشته روزانه بیش از 1200 نفر برای انجام تست کرونا به مراکز 16 ساعته مراجعه میکنند که پاسخ تست بیش از نیمی از آنان مثبت می شوند و هم بستری ها هم از مرز 900 نفر در استان گذشت .

طی همین مدت هم ده ها نفر جان خود را از دست داده و عزیزان خود را داغدار فقدان خود کرده اند .متاسفانه ، هم اکنون موارد ابتلا در استان بصورت خانوادگی و بر اثر حضور در تجمعات ، اماکن شلوغ و مراسم های خانوادگی اتفاق افتاده است .

بازارگردیهای بی دلیل بازار کرونا را داغ تر کرده است .

طولانی تر شدن زمان این بیماری آنچنان از نظر مالی ، روحی و روانی زندگی مردم را تحت شعاع خود قرار داده که دیگر بعضا بی خیال کرونا شده و پروتکل ها را رعایت نمی کنند . بطور مثال مردم بجای آنکه فقط برای تهیه مایحتاج ضروری خود از خانه خارج شوند ، به هر بهانه ای از جمله بازارگردی و تفریح به کوچه و بازار می زنند و متاسفانه این بازارگردی ها خود باعث داغ تر شدن بازار کرونا می شود .

مهدی شمشیرگران یکی از کسبه های سطح شهر در رابطه با دلیل عدم رعایت نکردن پروتکل های کرونایی از طریق فروشگاهها و مشتریان می گوید : من در مغازه را ببندم ، چک های من یکی پس از دیگری برگشت می خورد ، با شرایط اجاره بهای بالا چگونه و از کجا اجاره های خانه و مغازه را پرداخت کنم . از کجا خرج خانه و خانواده ام را بیاورم . زمانی می توانند به ما بگویند تعطیل کنیم که دولت برای این مسائل فکری کرده باشد . مطمئن باشید که اگر این مسائل حل می شد من هم جان خودم و خانواده ام را دوست داشتم و راضی بودم که تعطیل کنم تا این بیماری ریشه کن می شد .

وی در ادامه از نبود دارو و کمبود واکسن ناراضی بوده و گفت بیشتر کشورها با زدن واکسن تعداد مرگ و میر را به حداقل رساندن در صورتی که در کشور ما هنوز حرف از نبود واکسن هست . و مردم باید از نان شب خود بزنن تا این بیماری کنترل شود .

دکتر هاشمی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان می گوید : شرایط کرونایی خراسان شمالی بحرانی و وخیم است و استان روزهای سختی را می گذراند . دچار بحران کمبود تخت بیمارستانی برای بستری بیمارستان شده ایم ، علی رغم اینکه دو بخش نو برای بستری بیماران کرونایی امام حسن(ع) اضافه شده است ولی ظرفیت تخت های این مرکز درمانی تکمیل شده است.کمبود نیروی انسانی و منابع مالی آزار دهنده است ، با توجه به افزایش بیماران، طبیعتا مصرف دارو، سرم و اکسیژن در استان زیاد شده است؛ در حال حاضر برای پوشش بیماران کمبود نداریم ولی دغدغه تامین برای هفته های آینده را داریم که پیگیری های لازم در این خصوص در حال انجام است.

وی گفت : کمبود شدیدی در نیروهای پرستاری داریم و به همه نیروهای بازنشسته این حوزه فرخوان زده ایم .

دکتر دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هم اعلام داشت : روزانه حدود 7 هزار دوز واکسن در مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان تزریق می شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 16242

به "ثبت بیشترین میزان فوتی در استان ؛ 16 فوتی و بیش از 920 بستری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت بیشترین میزان فوتی در استان ؛ 16 فوتی و بیش از 920 بستری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید