خوراکی های سنتی آلمانی که می توانید در مونیخ امتحان کنید

به گزارش اکسپرس بلاگ، مونیخ یکی از شهرهایی است که به داشتن غذاهای متنوع معروفیت دارد و خیلی از غذاهای سنتی آلمان و آشپزی باواریایی در این شهر یافت می گردد. در ادامه با ما همراه باشید تا با بعضی از خوراکی های سنتی آلمان که می توانید در سفر به مونیخ امتحان کنید، آشنا شوید.

خوراکی های سنتی آلمانی که می توانید در مونیخ امتحان کنید

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

نان شیرینی حلقوی و سوسیس

یکی از خوراکی های معروفی که قرن ها است در فرهنگ مردم آلمان وجود دارد و از خوشمزه ترین غذاهای آلمانی به تعداد می رود، نان شیرینی حلقوی است. این نوع شیرینی به همراه سوسیس شما را بین دو وعده غذایی سیر نگه می دارد. نان های حلقوی یا بریزه (Brezel) یا پرتزل (Pretzel) در مونیخ از میزان طبیعی کمی عظیم تر هستند و روکش قهوه ای و تُرد آن به همراه کِرِم خوشمزه ای که داخل نان قرار گرفته بریتزه ها را به میان وعده ای خوشمزه تبدیل نموده است. این نان ها اغلب همراه با سوسیس گوشت خورده می شوند که با اضافه کردن کمی خردل طعم و مزه ای بسیار عالی پیدا می نمایند.

اشترودل سیب

اشترودل سیب یا اپفل اشترودل (Apfelstrudel) یکی از محبوب ترین دسرهای آلمانی است که از زمان های گذشته بین مردم آلمان معروفیت زیادی داشته است. این دسر خوشمزه با خمیر اشترودل که به صورت دستی در خانه تهیه می گردد، کِرِم و موس سیب به همراه تکه های کوچک سیب تهیه و سرو می گردد. لایه روی اشترودل بسیار ترد و خوشمزه است. البته به دست آوردن چنین لایه تردی نیازمند مهارت و تمرین زیاد است. این اشترودل را می توانید با خامه یا بستنی میل کنید.

کلم ترش

کلم ترش یا زاورکراوت (sauerkraut) یکی از خوراکی های خوشمزه آلمان است که از سنت های مردم روم باستان، که کلم را تا مدت های طولانی نگه داری می کردند به فرهنگ مردم آلمان وارد شده و به اسم یکی از خوراکی های محبوب مردم آلمان شناخته می گردد. در گذشته از این کلم ترش به اسم دورچین برای هر نوع غذا، ازجمله سالاد، غذاهای پخته، سرخ شده یا حتی غذاهای خام استفاده می شد. این خوراک آلمانی اکنون در بیشتر کشورهای جهان محبوب است. برای سرو کردن کلم ترش سنتی، این کلم را حرارت می دهند تا به غلظت مناسب و رنگ کاراملی برسد، سپس آن را به همراه نوشیدنی، سوسیس و سیب زمینی سرو می نمایند.

گرمکنودل و سس وانیل

گرمکنودل (Germknödel) اغلب به اسم دسر سرو می گردد اما به دلیل میزان عظیمی که دارد گاهی به اسم غذای اصلی هم مصرف می گردد. گرمکنودل نوعی غذای باواریایی است که کمی از تاثیرات آشپزی اتریشی هم در آن دیده می گردد. در این دسر خوشمزه از نوعی سس یا مارمالاد آلو استفاده شده و نحوه سرو آن بسیار اهمیت دارد. اغلب آن را با پودینگ کرمی، سس وانیل و یا تخم خشخاش میل می نمایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 15580

به "خوراکی های سنتی آلمانی که می توانید در مونیخ امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی های سنتی آلمانی که می توانید در مونیخ امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید