طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ

به گزارش اکسپرس بلاگ، خوراک مرغ یکی از غذاهای ساده ای است که در مدت زمان کمی تهیه می گردد و در عین حال سرشار از مواد غذایی مغذی و مفید است.

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام آف دکور، ترکیب این غذا به گونه ای است که حتی اگر کمی از آن باقی بماند بدون اینکه طعم آن عوض گردد می توانید مجددا آن را گرم کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

این غذا جزو غذای اصلی ما ایرانی ها محسوب می گردد که زمان آماده سازی آن کمتر از نیم ساعت خواهد بود و برای پختن و جا افتادن خوراک مرغ یک ساعت تا یک ساعت و نیم به زمان نیاز دارید.

در ادامه مواد لازم برای تهیه خوراک مرغ برای 4 نفر را مشاهده می کنید و در صورت لزوم می توانید با توجه به تعداد نفرات میزان مواد اولیه را با رعایت نسبت های بین آنها کم یا زیاد کنید. سپس طرز تهیه خوراک مرغ را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک مرغ

سینه مرغ : دو عدد

سیب زمینی : چهار عدد

پیاز : یک عدد

هویج : دو عدد

پودر آویشن : یک قاشق چایی خوری

رب گوجه : یک قاشق رب گوجه

سیر : سه حبه

برگ بو : یک عدد

فلفل قرمز : یک عدد

نمک و فلفل : به میزان لازم

طرز تهیه خوراک مرغ

در اولین مرحله برای درست کردن خوراک مرغ باید ظرف میانه انتخاب کنید و سیب زمینی ها را به میزان درشت خورد نموده و داخل آن بریزید و کمی نمک، فلفل، روغن و پودر آویشن اضافه نموده و هم بزنید تا به خورد سیب زمینی ها برود.

در مرحله بعدی باید یک ماهیتابه را روی شعله گاز بگذارید و کمی روغن را داخل آن بریزید. وقتی که روغن داغ شد سیر له شده و پیاز را درون روغن تفت دهید.

وقتی که پیاز خردشده یا رنده شده و سیر کمی نرم تر و طلایی شدند باید هویج ها را هم خورد نموده و به همراه سیر و پیاز تفت دهید تا نرم گردد و کمی تغییر رنگ دهد.

حالا باید سینه مرغی که انتخاب نموده اید را به میزان های دلخواه خرد نموده و داخل قابلمه ریخته و میزانی روغن به آن اضافه کنید و روی شعله گاز تفت دهید تا رنگ مرغ ها کمی تغییر کند و فلفل دلمه ای که خورد نموده اید همراه سیر و پیاز و هویج که تفت داده بودید به محتویات قابلمه اضافه کنید و هم بزنید و اجازه بدهید که همه آنها با هم ترکیب شوند و همه مواد به خورد مرغ بروند.

پس از آن باید رب گوجه فرنگی، فلفل و نمک را هم اضافه نموده و محتویات را تفت دهید و سیب زمینی هایی را هم که در اولین مرحله آماده نموده بودید اضافه کنید و 3 لیوان آب روی محتویات ریخته و چند عدد برگ بو هم داخل آن بگذارید و در قابلمه را ببندید تا خوراک شما بپزد و جا بیفتد.

بهتر است شعله گاز برای پختن خوراک مرغ زیاد نباشد تا غذا کم کم آب خود را از دست دهد و بپزد و خوراک مرغ خوشمزه تری داشته باشید. در نهایت می توانید آن را در ظرف دلخواه سرو نموده و در کنار عزیزانتان از خوردن آن لذت ببرید.

خوراک مرغ و قارچ

در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید داخل خوراک مرغ، از قارچ هم بهره ببرید. به این منظور باید در همان زمانی که فلفل دلمه ای ها را تفت می دهید، قارچ را هم خورد کنید و به آن اضافه کنید و کمی صبر کنید تا قارچ ها آب بیاندازند و آب آنها تبخیر گردد.

سپس بقیه مراحل یعنی اضافه کردن رب گوجه، نمک و فلفل را انجام بدهید.

بهتر است حتماً صبر کنید که قارچ ها با بخار خود بپزند و آب آنها کشیده گردد. در غیر این صورت هم طعم خامی می دهند و موقع خوردن خوراک مرغ و قارچ زیر دندان شما حس خوبی را منتقل نمی نمایند. پس اگر می خواهید خوراک مرغ و قارچ خوشمزه داشته باشید حتماً طبق این دستورالعمل رفتار کنید.

خوراک مرغ و سیب زمینی

برای تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی ضروری است که حتماً سیب زمینی ها را با فلفل، نمک و پودر آویشن و روغن طعم دار کنید و به آنها کمی استراحت بدهید که هم سیب زمینی مزه بگیرد و هم ادویه و روغن به خورد سیب زمینی برود. اینگونه خوراک مرغ خوشمزه تری خواهید داشت. هر چقدر سیب زمینی بیشتر باشد لعاب بیشتر خواهد شد و خوراک غلیظ تری خواهید داشت.

خوراک مرغ مجلسی

برای تهیه خوراک مرغ مجلسی می توانید هم از فیله مرغ و هم از سینه مرغ بهره ببرید و به تعداد نفرات آن را در نظر بگیرید که معمولاً هر یک سینه مرغ برای دو نفر کفایت می نماید.

اگر تصمیم دارید این غذا را در کنار برنج سرو کنید باید میزان سس خوراک مرغ بیشتر باشد ولی اگر قرار است این خوراک با نان میل گردد صبر کنید تا خوب آب اضافی تبخیر گردد و یک سس غلیظ و کم در کنار خوراک مرغ باید داشته باشید و آن را در ظرف دلخواه سرو کنید.

برای لذت بیشتر می توانید در کنار خوراک مرغ از انواع ترشی، سبزی و غیره بهره ببرید.

دستور پخت و طرز تهیه خوراک مرغ در مجله آشپزی آف دکور

شما می توانید با مراجعه به مجله آشپزی آف دکور به آدرس offdecor.com/cook لیستی از دستور پخت و طرز تهیه غذاهای ایرانی و بین المللی را در دسته بندی های مختلف غذای ایرانی، پیش غذا، سالاد، کیک و شیرینی و غذای بین الملل را مشاهده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 18120

به "طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید