خوراک ماهی و سبزیجات را رژیم دار ها بخورند!

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش زندگی امروزفرادی که رژیم لاغری دارند یا آنان که به فکر سلامتی خود هستند و می خواهند غذاهای سرشار از ویتامین و کم چرب و کم کالری را در برنامه غذایی خودشان داشته باشند، همواره با معضل چی بپزم روبرو می شوند. یکی از غذاهای ساده و جذابی که این افراد می توانند در رژیم هفتگی خود بگنجانند، خوراک ماهی و سبزیجات است.

خوراک ماهی و سبزیجات را رژیم دار ها بخورند!

این خوراک علاوه بر داشتن کالری پایین و کربوهیدرات محدود، می تواند به افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن یاری کند، باعث پیشگیری از افزایش فشار خون گردد، نقش موثری در حفظ سلامت قلب ایفا نماید و برای بیماران مبتلا به دیابت هم مفید باشد. خوراک ماهی و سبزیجات، غذای جذابی برای بچه ها هم به شمار میرود.

مواد لازم برای 4 نفر:

فیله ماهی بدون تیغ حدود 600 گرم

نمک یک چهارم قاشق چای خوری

فلفل سیاه تازه سابیده شده یک چهارم قاشق چای خوری

فیله گوجه فرنگی میانه و بدون تخمه 6 عدد

ساقه کرفس 2 عدد

پیاز قرمز خردشده و کوچک یک عدد

زیتون سبز بدون هسته یک لیوان

زیتون سیاه بدون هسته یک چهارم لیوان

سیر خردشده یک حبه

پودر فلفل قرمز یک هشتم قاشق چای خوری

سیب زمینی ورقه شده 1.5 لیوان

جعفری خردشده یک چهارم لیوان

طرز تهیه:

1. برای تهیه این خوراک، ابتدا فیله های ماهی را روی حوله جاذب آب قرار دهید و دو طرف فیله ها را با نمک و فلفل طعم دار کنید. قرار دادن فیله ها روی حوله یا دستمال جاذب آب، به این علت توصیه می گردد که بافت ماهی ها به علت آب انداختن بیش از میزان هنگام پخت، خراب نگردد.

2. زمانی که فیله ها درحال طعم دار شدن هستند، فیله های گوجه فرنگی، ساقه کرفس خردشده، پیاز، زیتون ها، روغن زیتون، سیر خردشده و پودر فلفل قرمز را به خوبی با هم مخلوط کنید و این مخلوط را روی سیب زمینی های ورقه شده بریزید.

3. تابه نچسبی را کمی گرم کنید و ظرف سبزیجات را به ترتیبی که سیب زمینی ها کف تابه و سایر مواد روی آن ها قرار بگیرند، داخل تابه بریزید. در تابه را به مدت 20 دقیقه بگذارید و حرارت را به میانه رو به پایین برسانید، تا سیب زمینی ها کمی نرم شوند و گوجه ها هم بپزند. حالا در تابه را باز کنید و ماهی ها را روی سایر مواد قرار دهید. دوباره در تابه را ببندید، حرارت را به میزان کمی افزایش بدهید و 12 دقیقه دیگر به مواد داخل تابه فرصت پخته شدن بدهید.

4. اگر حس کردید که ماهی ها زمان بیشتری برای پختن احتیاج دارند، کمی به زمان پخت خود اضافه کنید. فقط حواس تان باشد که در طول مدت پختن این خوراک، ماهی ها را پشت ورو نکنید تا بافت آن ها از هم نپاشد.

5. بعد از پختن ماهی ها و سایر سبزیجات، آن ها را در 4 ظرف جداگانه سِرو کنید و قبل از آوردن آن ها سر میز، جعفری خردشده را روی بشقاب خوراک ماهی و سبزیجات بریزید.

منبع:برترینها

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: زندگی روز
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 16189

به "خوراک ماهی و سبزیجات را رژیم دار ها بخورند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراک ماهی و سبزیجات را رژیم دار ها بخورند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید