رمزارزها و بازار سرمایه

به گزارش اکسپرس بلاگ، رمزارزها پدیده ای تازه هستند که در سطح جهانی توسعه پیدا کرده اند که از طریق رسانه ها، سرمایه گذاران ریسک پذیر، مؤسسات مالی و دولتی به طور یکسان مورد توجه قرار گرفته اند.

رمزارزها و بازار سرمایه

ظهور رمزارزها به عنوان گروه جدیدی از دارایی های اقتصادی فرصت جدیدی را برای بررسی چندین جنبه کشف نشده رمز ارزها فراهم کرده است. در سال های اخیر نقش رو به رشد بازار رمز ارزها توجه زیادی را در بین محققان دانشگاهی، رسانه ها، مؤسسات دولتی و صنعت اقتصادی به خود جلب کرده است. صعود ناگهانی رمزارزها و توسعه سریع بازارهای رمز ارز که به افزایش شدید حجم معاملات اخیر آنها نسبت داده شده، منجر به ایجاد ادبیات جامع در بازارهای رمزارز شده است. مطالعات زیادی در مورد رمزارزها با تمرکز بر کارآیی بازار، نوسانات قیمت، خوشه بندی قیمت ها، سفته بازی و هزینه های معاملات اجرا شده است. در نتیجه، معرفی انواع مختلف رمزارزها در سال های اخیر منجر به افزایش سریع مقدار بازار در بازارهای رمزارز شده است.

بازارهای رمزارز و نقش آن به تصمیمات تأمین اقتصادی سرمایه گذاری کمک می کند. رابطه تجربی بین بازارهای رمزارز و سایر شاخص های بورس اوراق بهادار باعث می شود تا الگوهای انتقال بازده و نوسانات در بین این بازارها را نشان دهد تا به تصمیمات سرمایه گذاری کمک کند.

از دیدگاه یک سبد سهام، از آنجا که تحرکات قیمت در دسته دارایی سنتی تأثیر مستقیمی بر بازار رمز ارز ندارد، سرمایه گذاران یا شرکای بازار می توانند سرمایه را بگیرند و تاحدی در رمزارزها به علت مزایای اجتناب ناپذیری رمز ارزها سرمایه گذاری کنند و قابلیت دسترسی آنها در سراسر جهان ممکن است باعث نقدینگی بیشتر در بازارهای رمز ارز شود به جای اینکه دارایی ها را در محدوده ها قرار دهد. در سال های آینده، نقدینگی در بازار رمزارز در مقایسه با دسته دارایی های سنتی، بیشتر خواهد بود زیرا سرمایه گذاران و شرکای بازار ممکن است مجبور شوند که یک رمز ارز را نگهداری کنند به جای اینکه یک سهام را در یک شرکت تجاری لیست شده نگهداری کنند. دسته دارایی سنتی، سطح ریسک زیادی دارد و نشان می دهد که حتی این بازارها ممکن است بازده های بیشتری را برای سرمایه گذاران به علت ماهیت نوسانی آنها داشته باشند، سرمایه گذاران ممکن است بازده های کمتری با ریسک در نظر گرفته شده به دست آورند.

با در نظر گرفتن رمزارزها، آنها را می توان به عنوان ابزار اقتصادی مستقل تفسیر کرد که ریسک غیرسیستماتیک تا بدون سیستماتیک را تحمیل می کنند که ممکن است بخاطر جذابیتی که برای سرمایه گذاران دارند، اضافه شوند. با توجه به اتصال در بازارهای رمز ارز، یافته های ما از عدم انباشتگی در رمزارزها، آگاهی هایی را برای تنظیم کنندگان و سرمایه گذاران بالقوه بین المللی فراهم می کنند. در اختلاف میان رمزارزها و عدم اتصال بین رمزارزها و دسته بندی دارایی های اقتصادی سنتی و اقتصادی، مزایای گوناگون مرتبط با سرمایه گذاری های آنها را در رمزارزها محکم می کند که فراخوانی برای سیاست گذاران و تنظیم کنندگان است تا معیارهایی را وضع کنند که روابط ساختاری گسترده در بازار رمز ارز را تعمیق می کند و با بقیه دسته بندی دارایی اقتصادی و اقتصادی سنتی، منافع سرمایه گذاران را با بازده های گوناگون تضمین می کند که با پراکندگی بین رمزارز و شاخص های بازار سهام همراه می شود.

*مدرس دانشگاه

منبع: ایران

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 18552

به "رمزارزها و بازار سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمزارزها و بازار سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید