رونمایی از بسته حمایتی مکرون برای صنایع هواپیمایی کرونازده اروپا

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرنگاران: فرانسه برای حمایت از ایرباس، ایرفرانس و صنعت هوایی اروپا 17 میلیارد دلار هزینه می نماید. فرانسه می گوید در رقابت جهانی صنعت هوایی، اروپا نمی تواند از آمریکا و چین عقب بماند.

رونمایی از بسته حمایتی مکرون برای صنایع هواپیمایی کرونازده اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سی ان ان، برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه در روز سه شنبه اظهار کرد: این بسته حمایتی ،امنیت شغلی 100 هزار نفر را در طول شش ماه تامین می نماید. این مساله یاری می نماید که شرکت های فرانسوی با سازندگان هواپیما مانند بوئینگ آمریکا وCOMAC چین به طور همزمان پیشرفت نمایند. لومر در ادامه اضافه کرد: ما اجازه نخواهیم داد بازار دنیای هوانوردی بین آمریکا و چین تقسیم گردد. فرانسه و اروپا نیز در این بازار حضور خواهند داشت.

دولت فرانسه اعلام نموده است که بسته 15 میلیارد یورویی شامل 7 میلیارد یورو برای حمایت از ایرفرانس است. لومر گفت شرکت های حمل و نقل هوایی اجازه خواهند داشت تا بازپرداخت وام را به مدت یک سال به تاخیر بیندازند. این به سازندگان هواپیما مانند ایرباس، و همچنان به تامین نمایندگان قطعات یاری می نماید تا شغل های خود را حفظ نمایند. 1.5 میلیارد دلار به تحقیق و توسعه با هدف فراوری هواپیماهای بدون آلایندگی کربنی اختصاص خواهد یافت.

بحران ویروس کرونا خطوط هوایی دنیای را با بحران رو به رو نموده است و حالا در حال پیشروی به سوی شرکت هایی است که قطعات و سیستم های مورد احتیاج هواپیما را می سازند. تقاضای مشتریان در طول همه گیری کرونا به دلیل ممنوعیت مسافرت، سقوط کرد و انتظار نمی رود که تا سال ها بهبود یابد.

طبق پیش بینی انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، صنعت هواپیمایی دنیای در سال 2020 ، 84 میلیارد دلار از دست خواهد داد. تقاضا در بخش سفر و حمل و نقل بار در سال آینده به شدت افزایش خواهد یافت، اما در سال 2020، 30% کمتر از سال قبل خواهد بود.

در سرتاسر اروپا، دولت ها در حال حمایت از شرکت های هواپیمایی هستند. شرکت ایر فرانس در ماه آوریل یاری اقتصادی خود را دریافت کرد. لوفت هانزا نیز در ماه می حمایت 9 میلیارد دلاری خود را از دولت آلمان دریافت کرد. مدیرعامل ایرباس در توییتر نوشت: طرحی که فرانسه اعلام نموده، پاسخ درستی به چالش ها است. در ایرباس، ما تمام کوشش خود را برای مقابله با این بحران و محافظت از تجارت و صنعت خود انجام می دهیم.

ایرباس قلب صنعت هواپیمایی اروپا است و با بوئینگ بر سر تامین هواپیماهای خطوط هواپیمایی سراسر دنیا رقابت می نماید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 4537

به "رونمایی از بسته حمایتی مکرون برای صنایع هواپیمایی کرونازده اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از بسته حمایتی مکرون برای صنایع هواپیمایی کرونازده اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید