رییس سازمان امور مالیاتی: اطلاعات جابجایی خودرویی را داریم

به گزارش اکسپرس بلاگ، رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه این سازمان به دنبال حذف معافیت های نابجاست، شرح داد: اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم تقدیم دولت شده تا در نهایت شاهد کاهش فشار بر تولیدکنندگان و در عین حال افزایش درآمد مالیاتی کشور باشیم.

رییس سازمان امور مالیاتی: اطلاعات جابجایی خودرویی را داریم

به گزارش خبرنگاران، امیدعلی پارسا، ریس سازمان امور مالیاتی، در هفدهمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی، اظهار کرد: معافیت مالیاتی در همه جای دنیا محدود و مشروط است ولی در ایران اینطور نیست. برای مثال قرار نیست همه بخش های کشاورزی یا فرهنگ و هنر از پرداخت مالیات معاف شوند.

وی اضافه نمود: مالیات در بخش صنعت نیز مالیات بر سود است و با توجه به اینکه بخش های با سود بیشتر مالیات بیشتر می پردازند مسئله ای در این زمینه وجود ندارد.

پارسا منطق معافیاتی در ایران را ضعیف توصیف کرد و گفت: فقط 35 درصد از بودجه عمومی ما از ناحیه مالیات تامین می شود. البته فشار آوردن به تولیدکننده واقعی به اسم مالیات هنر نیست و جز سیاست های سازمان امور مالیاتی هم نیست.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه این سازمان به دنبال حذف معافیت های نابجا است، شرح داد: اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم تقدیم دولت شده تا در نهایت شاهد کاهش فشار بر تولیدکنندگان و در عین حال افزایش درآمد مالیاتی کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه در این اصلاحیه جهت گیری به سمت افزایش مالیات اشخاص است، گفت: آنچه باید در نظام مالیاتی ما اتفاق بیفتد و در جاهای دیگر دنیا نیز رخ داده، تحقق مالیات هوشمند است.

به گفته این مقام مسئول، مالیات باید مبتنی بر اطلاعات واقعی مربوط به کسب و کار مودی باشد تا عدالت مالیاتی محقق شود بنابراین باید از طریق استقرار سامانه های فروشگاهی همه اطلاعات لازم را گردآوری کرد تا هوشمندسازی نظام مالیاتی محقق شود و همه ریزداده های لازم نیز باید به صورت روشن و غیرقابل کتمان در اختیار سازمان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان مالیاتی اکنون اطلاعات تمام جابجایی خودرویی را در اختیار دارد و این اتفاق باید در حوزه های دیگر هم رخ دهد، شرح داد: اگر درآمدهای پاک مالیاتی منبع تامین بودجه نشود مجبور به چاپ پول می شویم و این در نهایت به معنی فشار بیشتر بر اقشار متوسط و صعیف است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 867

به "رییس سازمان امور مالیاتی: اطلاعات جابجایی خودرویی را داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس سازمان امور مالیاتی: اطلاعات جابجایی خودرویی را داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید