ساختمان چاپ رنگین در تهران تخریب نشده است

به گزارش اکسپرس بلاگ، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، ساختمان چاپ رنگین در تهران تخریب نشده است.

ساختمان چاپ رنگین در تهران تخریب نشده است

محسن سعادتی، معاون میراث فرهنگی تهران ضمن تکذیب اخبار تخریب ساختمان چاپ رنگین واقع در خیابان سعدی، کوچه بخارا گفت: فرآیند ثبت ملی این اثر پس از تشریفات قانونی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: ملک موسوم به ساختمان چاپ رنگین به علت شان ملی و تاریخی و به عنوان یکی از پلاکهای ارزشمند تاریخی منطقه به شماره 33816 مورخ 7 اسفند 1401 در لیست آثار ملی به ثبت رسیده و این معاونت آمادگی دارد با همکاری مالک نسبت به بازسازی و احیای اثر فوق اقدام کند.

سعادتی در مورد ابهامات درج پلاک شهرداری در لوح ثبتی اثر گفت: در سامانه شهرداری، ملک به صورت یک پلاک جمعی بوده و طی نامه رسمی از سوی شهرداری این پلاک از اداره کل میراث فرهنگی استان تهران استعلام شده و طبیعی است که شمارگان پلاک بنا در محدوده های تاریخی طی سالها تغییر کند. به همین علت در پرونده ثبتی، کروکی محدوده عرصه درج می گردد. بعلاوه در لوح اثر ثبتی، عنوان ملک موسوم به ساختمان چاپ رنگین که در حال حاضر پابرجا بوده نیز درج شده است.

وی گفت: بعلت عدم ثبت بنای مذکور تا تاریخ صدور لوح ثبت اقدامات حفاظتی به لحاظ قوانین و مقررات جاری میراث فرهنگی کشور میسر نبوده و حفظ اثر به جامانده برای این اداره کل جایگاه ویژه ای داشته است.

منبع: همگردی
انتشار: 27 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1402 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 28649

به "ساختمان چاپ رنگین در تهران تخریب نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان چاپ رنگین در تهران تخریب نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید