عمان در 3 پروژه کرمان سرمایه گذاری کرد؛ توقف اجرای بزرگ ترین پروژه سرمایه گذاری خارجی

به گزارش اکسپرس بلاگ، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با بیان اینکه عمان در سه پروژه کرمان سرمایه گذاری نموده است گفت: یکی از این پروژ ه ها بزرگ ترین پروژه سرمایه گذاری خارجی در کشور است که متاسفانه متوقف شده است.

عمان در 3 پروژه کرمان سرمایه گذاری کرد؛ توقف اجرای بزرگ ترین پروژه سرمایه گذاری خارجی

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران از کرمان، محسن ضرابی صبح امروز همایش معرفی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری و راهکارهای ورود به بازار عمان که با حضور مدیرکل توسعه کسب و کار منطقه آزاد صلاله عمان در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار گردید با بیان اینکه روابط مالی ما درسال های 1382 تا 1392 خوب نبود و مبادلات بسیار کمی در این سال ها انجام شد گفت: سال 92 اتاق مشترک بازرگانی بین دو کشور ایجاد و نقشه راه ترسیم شد.

وی با بیان اینکه تا قبل این سال اخذ ویزا و اقامت بسیار سخت و راه های ارتباطی میان دو کشور محدود بود گفت: با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا، حجم معاملات ما در سال 97 نسبت به سال 92 شش برابر شده است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با اشاره به اینکه در حال کوشش برای ایجاد خط کشتی رانی میان بندر چابهار و بندر صلاله عمان هستیم که می تواند در روابط تجاری دو کشور بسیار تأثیرگذار باشد عنوان نمود: در حال فراهم کردن امکانات و تسریع امور بازرگانی از جمله افتتاح حساب و شرکت در مناطق آزاد هستیم.

وی با بیان عمان از در حوزه صادرات، برای ایران اهمیت بسیاری دارد گفت: عمان کشور کوچکی است اما حجم معاملاتش بسیار زیاد است و برگزاری هشت نمایشگاه مشترک میان ایران و عمان برای تجار و مصرف نمایندگان در برنامه است.

ضرابی با اشاره به اینکه چند کشور در منطقه بازارهای بسیار خوبی دارند اما به دلیل روابط سیاسی امکان همکاری با آنها وجود ندارد بیان نمود: عمان راه بسیار خوبی است که کالاهای کشورمان را در بازار این کشورها ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه تنها دو کشور بحرین و عمان هستند که می توانند تجارت آزاد انجام دهند که دولتمردان بحرین در این سمت و سو حرکتی نکردند گفت: به وسیله عمان می توان کالاها خود را به کشورهای زیادی صادر کنیم.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با اشاره به اینکه در تیرماه سال گذشته توافقنامه ای میان سرمایه گذاران ایران و عمان امضا شد عنوان نمود: به دلیل اینکه بانک های عمان خصوصی بودند و از تحریم های آمریکا می ترسیدند به وسیله صندوق توسعه ملی وارد شدیم.

وی با بیان اینکه عمان در سه جای کرمان سرمایه گذاری نموده است گفت: در یکی از این پروژ ه ها 53 میلیارد دلار ارز وارد کشور شده است و بزرگ ترین پروژه سرمایه گذاری خارجی در کشور است.

ضرابی با اشاره به اینکه متاسفانه این پروژه متوقف شده و این مسئله سرمایه گذار عمانی را دچار نگرانی نموده است اضافه کرد: امیدواریم مسئولان استانی در برطرف مسائل این پروژه همت نموده و تکلیف آن را روشن نمایند.

ش

منبع: تسنیم
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 463

به "عمان در 3 پروژه کرمان سرمایه گذاری کرد؛ توقف اجرای بزرگ ترین پروژه سرمایه گذاری خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمان در 3 پروژه کرمان سرمایه گذاری کرد؛ توقف اجرای بزرگ ترین پروژه سرمایه گذاری خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید