ماجرای طرح ملی مسکن اقساطی چیست؟

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران، در اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی آمده است در مورد این طرح آمده است: وزارت راه و شهرسازی در مورد طرح ملی مسکن اقساطی مسئولیتی ندارد. اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران که اقدام به ثبت نام برای واگذاری مسکن در قالب طرحی تحت اسم طرح ملی مسکن اقساطی نموده، هیچ گونه مجوزی از وزارت راه و شهرسازی برای انجام ثبت نام و سایر امور از جمله اخذ پول، پیش فروش و ساخت وساز مسکن ندارد.

ماجرای طرح ملی مسکن اقساطی چیست؟

صرفاً اسم مطروحه تشابه اسمی با طرح دولتی اقدام ملی مسکن دارد. از این رو تاکید می گردد وزارت راه و شهرسازی هیچ گونه مسئولیتی در قبال متقاضیان ثبت نامی، فعالیت، مبالغ اخذ شده و سایر اقدامات اتحادیه مذکور ندارد (تسنیم).

طرح ملی مسکن اقساطی با طرح های مسکن دولت فرق دارد

در مقابل مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران گفت: طرح مسکن ملی اقساطی که به وسیله بخش تعاون کشور ساخته می گردد، ارتباطی به طرح مسکن ملی وزارت راه ندارد.

خشایار باقرپور، با بیان اینکه طرح ملی مسکن اقساطی که به وسیله بخش تعاون کشور ساخته می گردد هیچ گونه ارتباطی با طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی ندارد، گفت: شیوه مشارکت مردم در طرح ملی مسکن اقساطی مسکن کاملا متفاوت از تمامی طرح های مسکنی دولت از جمله مسکن ملی، مسکن مهر و یا مسکن اجتماعی است و با توجه به نحوه مشارکت متفاوت، واریز وجه به صورت اقساطی انجام می گردد.

50 درصد از فراوری مسکن کشور به وسیله تعاونی ها باید انجام گردد

او با بیان اینکه طبق مصوبه سال 92 که در قالب صندوق تعاون کشور ارائه شده، اعلام شده که 50 درصد از فراوری مسکن کشور باید در بخش تعاون صورت گیرد، گفت: به نظر می رسد که مسئولان مسکنی دولت در این بخش از این سند و مصوبات آن اطلاعی ندارند و با بعضی از ادعا های نادرست اقدام به فرافکنی در این حوزه می نمایند.

او توضیح داد: متاسفانه در صحبت های اخیر بعضی از مسئولان اعلام شده که پیش فروش این طرح غیرقانونی است باید گفت که در طرح ملی مسکن اقساطی به هیچ اسم پیش فروشی صورت نمی گیرد و ما به طور قطع در این مورد واکنش قانونی و حقوقی نشان می دهیم.

باقر پور با بیان اینکه ما در این طرح مسکنی به هیچ اسم واحد های خود را پیش فروش نمی کنیم، اضافه کرد: تمامی واحد های مسکونی در این طرح مطابق با قیمت تمام شده به مشتریان عرضه می گردد و شیوه مشارکت و حتی واریز وجه هم کاملا با طرح های مسکنی دولت فرق دارد.

شکایت حقوقی دولت

چندی پیش محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، از شرکت تعاونی طرح ملی مسکن اقساطی، که به گفته وی از نام طرح اقدام ملی مسکن سوءاستفاده نموده و به شکل غیرقانونی اقدام به پیش فروش مسکن نموده است، شکایت حقوقی نموده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اخیراً فراخوان عمومی در مورد ثبت نام طرح ملی مسکن اقساطی منتشر شده که فاقد وجاهت قانونی است و هیچ گونه ارتباطی با طرح اقدام ملی مسکن ندارد، اضافه کرد: شرکت تعاونی تحت اسم طرح اقدام ملی اقساطی مسکن، طرحی را معرفی کرد که هیچ گونه ارتباطی با طرح اقدام ملی مسکن ندارد و در واقع از اسم طرح اقدام ملی مسکن سوء استفاده شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این مجموعه شرکت ها با اقدامات غیرقانونی پروژه هایی را پیش فروش نموده اند که کاملاً غیرقانونی است و در این خصوص هیچ گونه مجوزی از سوی وزارتخانه به آن ها ارائه نشده است. این در حالی است که طبق قانون، هرگونه پیش فروش ساختمان و مسکن باید دارای مجوز رسمی از وزارت راه و شهرسازی باشد.

محمودزاده توضیح داد: هم میهنان به این قبیل اقدامات اعتماد ننمایند و این کار ارتباطی با وزارت راه و شهرسازی ندارد. در این خصوص شکایت حقوقی اجرا شده است و امیدواریم این موضوع در اسرع وقت رسیدگی حقوقی گردد (خبرنگاران).

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن خبرنگاران بخوانید.

(عکس تزئینی است.)

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 15287

به "ماجرای طرح ملی مسکن اقساطی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای طرح ملی مسکن اقساطی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید