چه کسی اساسنامه متناقض فدراسیون فوتبال ایران را به فیفا ارسال کرد

به گزارش اکسپرس بلاگ، انتشار نامه دوم فیفا به فدراسیون فوتبال ایران در خصوص ضرورت اصلاح اساسنامه حاوی نکات مهمی است که باید با دقت نظر بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

چه کسی اساسنامه متناقض فدراسیون فوتبال ایران را به فیفا ارسال کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، در بند دوم نامه ارسالی فیفا به فدراسیون فوتبال ایران چنین عبارتی دیده می شود: میان نسخه های فارسی و انگلیسی اساسنامه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و مستندات مربوط به فرآیند ثبت نام کاندیداها برای تصدی پست خالی (ریاست فدراسیون) که در تاریخ سوم فوریه سال 2020 از سوی فدراسیون فوتبال ایران در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفت، مغایرت هایی وجود دارد.

در واقع معنی این عبارت ارسال ترجمه نادرستی از اساسنامه به فیفا است که مورد توجه فدراسیون دنیای قرار گرفته و به نوعی غیر مستقیم فدراسیون فوتبال ایران را متهم به عدم صداقت و شفافیت کرده است. اتهامی که در صورت اثبات علاوه بر جرایم و مجازات های بین المللی از نظر اعتبار و وجهه دنیای ضربه بزرگی به فدراسیون فوتبال ایران وارد می کند.

بر این اساس در خصوص ادعای تناقض نسخه های فارسی و انگلیسی سه احتمال قابل پیش بینی است:

1- احتمال اول اینکه اشتباه یا قصوری در ترجمه اجرا شده باشد که با توجه به حجم مکاتبات بین المللی کمیته بین الملل در فدراسیون و حضور افراد با سابقه و مسلط به زبان انگلیسی بسیار بعید و دور از ذهن به نظر می رسد. مشخص نیست این اتفاق در چه زمان و دوره ای رخ داده اما هر چه باشد چیزی از بار مسئولیت مسئول این کمیته (در هر دوره ای) کم نمی شود چرا که قطعا وظیفه تایید مستقیم متن و محتوای نامه بر عهده شخص خود او است و اشتباه در ترجمه چنین مکاتبات مهمی قابل پذیرش نیست.

2- دومین احتمال این است که فیفا در این خصوص دچار اشتباه شده باشد و اساسا تناقضی در این بین وجود نداشته که البته این احتمال از گزینه اول هم بسیار بعیدتر است. اگر فدراسیون فوتبال منکر وجود تناقض است باید با قاطعیت در قبال چنین اتهامی از خودش دفاع کرده و حتی فیفا را مجبور به عذرخواهی کند.

3-سومین و خطرناک ترین احتمال این است که عامدانه نسخه انگلیسی به شکل متفاوتی تنظیم شده باشد که در صورت اثبات چنین تخلفی لازم است برخورد قاطع با فرد یا افراد خاطی صورت پذیرد. در این احتمال به طور قطع باید به دنبال یافتن آمرین یا گروه و افرادی بود که تلاش می کنند به هر شکل ممکن فیفا را منحرف کنند و اقدام شان برای ارسال اساسنامه متفاوت با نسخه فارسی به همین دلیل بوده است.

سرنخ ماجرای مبهم ترجمه اساسنامه در دست کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال است که در این مقطع لازم است به ابهامات زیادی در خصوص مکاتبه با فیفا، مبادله ایمیل، تناقض ترجمه اساسنامه و البته دلیل عدم اصلاح اساسنامه در این مدت پاسخ بدهد.

در این میان نهادهای نظارتی نیز باید به موضوع ورود کرده و با افرای که اینگونه با آبروی ایران در دنیا بازی می کنند، برخورد کنند.

  • متن کامل نامه فیفا به فدراسیون ایران | اساسنامه فارسی با انگلیسی مغایرت دارد
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 1187

به "چه کسی اساسنامه متناقض فدراسیون فوتبال ایران را به فیفا ارسال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسی اساسنامه متناقض فدراسیون فوتبال ایران را به فیفا ارسال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید