آیا ماوریک برای خلبانی جنگنده خیلی پیر است؟ کارشناسان می گویند بیشتر از عدد سن، سبک زندگی مهم است!

به گزارش اکسپرس بلاگ، لحظه ای که طرفداران تاپ گان بیش از 30 سال منتظر آن بودند، بالاخره فرا رسید و انتها فیلم Top Gun: Maverick در بریتانیا اکران شد.

آیا ماوریک برای خلبانی جنگنده خیلی پیر است؟ کارشناسان می گویند بیشتر از عدد سن، سبک زندگی مهم است!

درقسمت نو این فیلم کلاسیک، ما پیت ماوریک میچل با بازی تام کروز را در حال آموزش گروهی از فارغ التحصیلان برای تبدیل شدن به خلبان آزمایشی در نیروی دریایی می بینیم.

سن ماوریک یک نکته کلیدی در داستان فیلم است و برخی این سوال را مطرح میکنند که آیا او در سن 57 سالگی برای خلبان آزمایشی و جنگنده بسیار پیر است یا خیر. به عبارتی آیا فیلم واقع گرایانه است یا خیر.

کارشناسان معتقدند که سبک زندگی مهم تر از عدد سن است.

مأموریت های خلبانان جنگنده نیروی دریایی ارتش های بزرگ جهان از جسورانه ترین و مهم ترین ماموریت نظامی ممکنه هستند.

خلبان بایستی مانورهای هوایی پیچیده را در حین پرواز با سرعت بیشتر از سرعت صوت به اتمام برساند. او باید با سرعت 170 مایل در ساعت مانند گلوله منجنیق برخیزد و روی باندهای متحرکی به طول تنها 90 متر فرود آید.

او باید اطلاعات جمع آوری کند، بمب و موشک پرتاب کند و ماموریت های دفاعی را انجام دهد. آن هم با پیشرفته ترین جنگنده های کنونی جهان یعنی F/A-18 Hornet و یا F-35C Lightning II.

ماوریک در اوایل 20 سالگی در فیلم اصلی تاپ گان به تصویر کشیده شد، اکنون در قسمت دوم او 57 سال دارد.

میانگین سنی یک خلبان نظامی در ایالات متحده 45 سال است و 67 درصد از خلبانان بالای 40 سال سن دارند.

دکتر گای گراتتون، دانشیار هوانوردی و محیط زیست در دانشگاه کرانفیلد، اطمینان می دهد که ماوریک هنوز آنقدر جوان است که بتواند یک خلبان آزمایشی باشد.

جالب است که 57 سال، سن بالایی در زندگی خلبان های جنگنده نیست و او می گوید که با خلبانان آزمایشی زیادی مسن تر از 50 سال و خلبانان جنگنده در دهه مسن تر از 60 سال ملاقات کرده است.

با این حال، این به شرط سابقه قبلی در ماموریت های هوایی است. برای اینکه کسی خلبان نیروی دریایی آمریکا شود، باید آموزش خلبانی را بین 19 تا 33 سالگی شروع کرده باشد.

تام کروز 170 سانتیمتر قد دارد و هنرپیشه بلندقدی نیست. حتی می گویند که او برای بلندقدتر جلوه دادن خود از کفش پاشنه بلند استفاده می کند.

اما همین قد در حد استاندارد های پایه نیروی دریایی است. حتی می گویند که این قد برای یک خلبان آزمایشی مفید هم می تواند باشد.

در ضمنً اگرچه سازندگان فیلم اجازه داشتند کروز و سایر بازیگران را برای فیلمبرداری در کابین هواپیماهای F-18 قرار دهند، اما آنها صرفاً مسافران کابین خلبان بودند.

آیا تام کروز واقعاً هواپیماها را در فیلم هدایت می کرد؟

تام کروز در سال 1994 گواهینامه خلبانی دارد. با این حال، درخواست او برای خلبانی یک هواپیمای جنگنده 70 میلیون دلاری F-18 سوپر هورنت از طریق نیروی دریایی رد شد.

جری بروکهایمر، تهیهکننده کهنهکار می گوید که کروز درخواستی برای اجازه پرواز با هواپیما ارائه کرده بود، اما نیروی دریایی از دادن مجوز به او خودداری کرد.

همانطور که از نام مستعار کاراکتر فیلم پیداست، ماوریک رفتاری بی پروا و رفتاری خودسرانه دارد که اغلب او را در تضاد با خلبانان دیگر قرار می دهد. اما چنین رفتاری در تضاد به شرایط واقعی استو

به گفته دکتر گراتون، خلبانان حرفهای خوب نباید افرادی باشند که رفتارهای پرخطر داشته باشند یا همکاری گروهی بدی داشته باشند.

در مطالعه سال 2020 از طریق محققان مؤسسه فناوری فلوریدا، روندهای شخصیتی خلبان ها مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس نتایج آن که در مجله دانشگاهی Aviation Review International منتشر شده، معین شده که خلبانها معمولا شخصیت عصبی ندارند، اما برون گراتر از میانه مردم هستند، از نظر گشاده بودن شخصیت مشابه بقیه هستند، سازگاری کمتری دارند و وظیفهشناسی شان بالاتر از جمعیت عمومی است.

کروز و دیگر هنرپیشه ها در مصاحبههای متعدد در مورد اینکه چگونه ماهها آموزش را پشت سر گذاشتند تا بتوانند از عهده نیروی شناب G-Forces برآیند و بدون غش کردن یا استفراغ حرفهای خود را در فیلم بیان کنند، گفتگو کردهاند.

منبع: دیلی میل

منبع: یک پزشک
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 23278

به "آیا ماوریک برای خلبانی جنگنده خیلی پیر است؟ کارشناسان می گویند بیشتر از عدد سن، سبک زندگی مهم است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ماوریک برای خلبانی جنگنده خیلی پیر است؟ کارشناسان می گویند بیشتر از عدد سن، سبک زندگی مهم است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید